علت سرد نکردن یخچال بوش

Rate this post
علت سرد نکردن یخچال بوش

بازکردن درب یخچال فریزر بوش و مواجه شدن با یخچالی که به اندازه کافی خنک نیست؛ یک هشدار است که به شما بگوید نیاز به تعمیر یخچال بوش در کرج دارید. علت سرد نکردن یخچال بوش می تواند چندین و چند دلیل داشته باشد. 

برخی مواقع علت خنک نکرردن یخچال بوش ساده است و می توانید با برخی راه کارهای ساده، بدون نیاز به تعمیرکار خودتان مشکل را برطرف کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشد تا دلایل گرم شدن داخل یخچال بوش را بررسی کنیم. 

شماره تلفن تعمیرگاه یخچال بوش کرج

علت خنک نکردن یخچال بوش

مشکلات مختلفی وجود ممکن است باعث شود که یخچال به اندازه کافی سرما تولید کند و وقتی درب یخچال را باز میکنیم، با هوای گرم داخل یخچال مواجه می شویم. در ادامه دلایل سرد نکردن یخچال بوش را ذکر کرده ایم. 

تنظیم دمای یخچال فریزر بوش به درستی انجام نشده است

گاهی اوقات مشکل در ابتدایی ترین چیزهاست. بهم خوردن تنظیمات دما یکی از عمده ترین دلایلی است که می تواند منجر به گرم شدن داخل یخچال فریزر شود. 

بهم خوردن تنظیمات دمای یخچال ممکن است به دلیل دستگاری غیرعمدی مانند تمیز کردن یخچال و دستکاری های کودکان باشد. 

توصیه می کنیم که در صورت مواجه شدن با یخچال بوش که خنک نمی کند در ابتدا دمای یخچال را بررسی کنید و در صورت تنظیم نبودن آن را مجدد تنظیم کنید. 

بار بیش از حد یخچال فریزر

برخی مواقع افراد بدون توجه به ظرفیت یخچال حجم بالای مواد غذایی و غیره را درون بخچال قرار می دهند. پر بودن فضای داخل یخچال باعث می شود که گردش هوا درون محوطه یخچال به درستی انجام نشود. 

بهتر است بررسی کنید که جلوی دریچه های ورودی هوای یخچال بسته نباشد. 

 

درب یخچال به درستی بسته نمی شود

گاهی اوقات مشکل به همین سادگی به وجود می آید. زمانی که درب یخچال به درستی بسته نشود؛ این به این معنی است که هوای خنک درون یخچال خارج می شود و نمی تواند سرمای مورد نیاز را تامین کند. 

در صورتی که با چنین مشکلی مواجه هستید؛ کاری که می توانید انجام دهید، بررسی پوسیدگی و پارگی لاستیک دور درب یخچال است. 

همچنین ممکن است اجسام خارجی مانند ذره های موادی که داخل یخچال نگهداری می کنید به لاستیک دور درب چسبیده باشد. لاستیک دور درب را به دقت تمیز کنید و بعد از هر بار که درب یخچال را می بندید؛ از بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید. 

علت خنک نکردن یخچال بوش

مشکلات فنی، علت سرد نکردن یخچال بوش

برخی مواقع علت سرد نکردن یخچال بوش به سادگی موارد ذکر شده در بالا نیست و به دلیل مشکلات در قطعات است. 

دلایل فنی که علت خنک نکردن یخچال فریزر بوش هستند به راحتی و در منزل به بدون نیاز به تکنسین برطرف نمی شوند؛ چراکه نیاز به تخصص برای رفع آن می باشد. 

خرابی دیفراست یخچال فریزر بوش

خراب شدن دیفراست که خود شامل مجموعه قطعاتی است نیز باید به طور کلی مورد عیب یابی قرار گیرد. خراب شدن هرکدام از قطعات اواپراتور، سنسور، ترموفیوز، ترمودیسک، المنت یا هیتر باعث می شود که یخچال بوش خنک نکند. 

کثیف بودن کویل های کندانسور

کندانسور در یخچال وظیفه خنک کردن گاز مبرد را بر عهده دارد. سرد شدن دمای داخل اتاق یخچال پروسه ای دارد که در آن هوای داخل یخچال در لوله های کویل یا کندانسور جریان پیدا می کند. 

به گذشت زمان این کویل ها با نشست گرد و غبار و … کثیف می شوند. همین امر باعث می شود که یخچال به درستی خنک نکند. 

برای جلوگیری از کثیف شدن کویل های کندانسور یخچال بوش، توصیه می شود که به صورت سالانه آنها را تمیز کنید. کندانسور در قسمت پشتی یخچال و در زیر آن قرار دارد. 

در اغلب مدل های یخچل بوش برای دسترسی به کندانسور باید پشت یخچال باز شود. برای انجام بهتر و دقیق آن می توانید از دفترچه راهنمای یخچال بوش خود استفاده کنید. در صورتی که خودتان قادر به انجام اینکار نیستید؛ از سرویسکار یخچال بوش در کرج دیاکو سرویس کمک بگیرید. 

تعمیر یخچال بوش

مشکل در سنسور دما

بررسی سنسور دما یکی از مواردی است که در حین یافتن علت سرد نکردن یخچال بوش باید مورد بررسی قرار گیرد.

اگر کمپرسور و فن اواپراتور هر دو در حالت تست تشخیصی درست کار می کنند؛ باید ترمیستور یخچال که همان سنسور دما است عیب یابی شود. بهتر است که عیب یابی ترمیستور یخچال توسط یک تعمیرکار انجام شود.

خراب شدن موتور یخچال بوش

موتور یخچال بوش یکی از مهمترین قطعات آن است. زمانی موتور یخچال خراب شود به طور کلی یخچال فریزر از کار می افتد. 

موتور که عملکردی مشابه قلب برای یخچال دارد ممکن است نیم سوز شود و به درستی کار نکند. زمانی موتور نیم سوز شود باید سریعا نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. وگرنه کامل سوختن آن ضررهای بیشتری را به مصرف کننده تحمیل می کند. 

خرابی فن کمپرسور یخچال بوش

کمپرسور یخچال بوش موظف به فشردهه سازی گاز مبرد در لوله های اواپراتور را دارد. گاز مبرد در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می شود. از همین رو خراب شدن کمپرسور یخچال در فرآیند سرد کردن یخچال اختلال ایجاد می کند. 

همچنین فن کمپرسور یخچال نیز بعد از طی مدتی دچار کثیفی و گرد وغبار می شود که بباید به صورت دوره ای آن را نیز تمیز کرد. به همین دلیل است که سرویس دوره ای یخچال به همه مصرف کنندگان آن توصیه می شود. 

تعمیر موتور یخچال بوش

خراب شدن دمپر یخچال بوش

دمپر قطعه ای است که هوای سرد را بین فریزر و یخچال جا به جا می کند. برخی مواقع ممکن است خراب دمپر علت سرد نکردن یخچال بوش باشد که با تعمیر و در مواقعی قابل تعمیر نباشد با تعویض می توان این مشکل را برطرف کرد. 

کم بودن گاز یخچال بوش

یکی دیگر از علل خنک نشدن یخچال بوش نداشتن گاز است. گازی که برای یخچال ها مورد استفاده قرار میگیرد؛ گاز مبرد است. 

برخی مواقع و پس از مدتی که از یخچال استفاده می شود؛ گاز آن کم می شود که باعث می شود یخچال دمای خنک تولید نکند. با شارژ گاز یخچال این مشکل برطرف می شود. 

وجود مشکل در برد کنترل یخچال

گاهی هم علت خنک نکردن یخچال بوش، به وجود آمدنئمشکلاتی در برد آن است. همانطور که می دانید برد کنترل، مجموعه ای از قطعات ریز مانند خازن ها، ای سی ها، سوکت ها و غیره است. 

هرکدام از این ریز قطعات سوختن یک خازن روی برد باعث می شود، در عملکرد یخچال فریزر به وجود آید. بر همین اساس زمانی که یخچال بوش خنک نمی کند، برد نیز باید عیب یابی شود و در صورت وجود مشکل می توان با تعمیر برد یخچال بوش، مشکل را برطرف کرد. 

جمع بندی

علت سرد نکردن یخچال بوش که یکی از عمده ترین سوالات کاربران مرکز تعمیر لوازم خانگی بوش در کرج است؛ بنا به دلایل مختلفی ممکن است بروز نماید. عمده ترین دلیل خنک نکردن یخچال بوش، اتمام شارژ گاز، خرابی سنسور دما، خرابی کمپرسور و بار بیش از حد یخچال است. 

مواردی مانند بار اضافه و تنظیم دمای یخچال را می توان با کمک دفترچه راهنمای یخچال فریزر بدون نیاز به کمک انجام داد؛ اما برای رفع مشکلات فنی یخچال حتما باید از یک تعمیرکار خبره کمک گرفت. متخصصان تعمیرات یخچال و ساید بوش در کرج آماده ارائه خدمت شبانه روزی به شما عزیزان می باشند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *