تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

Rate this post
تعمیر و تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

تعمیر و تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش یکی از خدمات تعمیراتی است که در مرکز تعمیر ظرفشویی بوش در کرج تعمیرگاه مجاز دیاکو سرویس ارائه می شود. وظیفه پمپ تخلیه در ظرفشویی، خارج کردن آب بعد از هر برنامه شستشو است. 

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش کجا قرار دارد؟ به طور معمول در بیشتر مدل های ظرفشویی بوش، در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. برخی مواقع به دلیل رعایت نکردن اصول نگهداری توسط مصرف کنندگان مشکلاتی برای پمپ تخلیه به وجود می آید که با تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش می توان آن را برطرف کرد. 

البته پمپ های تخلیه به طور کلی عمر کوتاه تری نسبت به قطعات دیگر ظرفشویی دارند و به مرور زمان با استفاده مداوم فرسوده می شوند که با جایگزین کردن آن مجددا می توان بدون مشکل از دستگاه استفاده کرد. 

علت خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

عمده ترین دلیلی که منجر به خرابی پمپ تخلیه ماشین ظررفشویی بوش می شود؛ گیرکردن اشیاء و مسدود شدن آن است. اگر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش شما نیز کار نمی کند و دنبال علت آن هستید به موارد زیر توجه داشته باشید. 

  1. سوراخ شدن لوله: یکی از دلایلی که منجر به خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی بوش می شود سوراخ شدن  لوله است. اگر لوله پمپ تخلیه سوراخ شود، مواد زائد هنگام خروج به فیلتر به فیلتر نفوذ می کنند. با انباشتگی مواد در فیلتر در دراز مدت پمپ تخلیه آسیب می بینند یا به طور کل می سوزد. 
  2. وجود مشکل در شیلنگ خروجی: همانطور سوراخ شدن منتهی به پمپ تخلیه موجب آسیب می شود؛ خرابی و مشکل شیلنگ تخلیه ننیز به همین صورت موجب خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی بوش می شود. اگر شیلنگ خروجی آب ظرفشویی مسدود شده باشد یا دچار خمیدگی شده باشد که اجازه خروج آب را ندهد؛ لاعث سوختن پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی می شود. 
  3. نشتی آب: بعضی وقت ها پمپ تخلیه در ظرفشویی یکسره کار می کند. اگر دیدید که پمپ تخلیه ظرفشویی بدون قطع شدن در حال کار کردن است؛ می توانید متوجه شوید که دچار مشکل شده است. 
  4. مشکل در برق دستگاه: اگر برد پاور دستگاه در برق رسانی به پمپ تخلیه دچار مشکل باشد، نتیجه آن خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی خواهد بود. اگر بوئین پمپ تخلیه سوخته باشد نیز پمپ تخلیه کار نمی کند. 
  5. گیر کردن اشیاء در پمپ: در صورتی شئ سختی به پروانه های پمپ تخلیه گیر کند، منجر به شوختن آن می شود. زمانی که پمپ تخلیه سوخته باشد دیگر نمی توان آن را تعمیر کرد و باید تعویض شود. 
نشانه های خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی بوش

نشانه های خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی بوش

تشخیص خرابی پمپ تخلیه ظرفشویی بوش خیلی ساده است. در ماشین ظرفشویی های مدل جدید، خراب شدن و سوختن پمپ تخلیه ظرفشویی با ظاهر شدن ارور به مصرف کننده هشدار می دهد. 

  • عدم تخلیه آب ظرفشویی بوش 
  • آبگیری نگردن ظرفشویی بوش 
  • نمایش ارور هایی مانند E23, E22, E20, E25

دو تا از بارزترین نشانه خرابی پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش هستند.

آیا تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش ممکن است؟

بله، در صورت مشاهده نشانه های خرابی پمپ تخلیه سریعا نسبت به تعویض پمپ تخلیه اقدام نمی شود. تکنسین ابتدا ظرفشویی و پمپ تخلیه را عیب یابی می کند و در صورتی که یکی از قطعات داخلی خراب شده باشد می توان آنها را تعمیر یا کرد.

ولی در صورتی که آب به قطعات داخلی نفوذ کرده باشد احتمالا پمپ تخلیه سوخته است و پمپی که سوخته باشد تعمیر نمی شود و حتما باید آن را تعویض کرد. 

هزینه تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

هزینه تعویض پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش

هزینه تعمیر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی بوش به موارد مختلفی بستگی دارد. مثلا اینکه قطعات داخلی پمپ تخلیه مثل پروانه یا ایرگاد خراب شده باشد و نیاز باشد عوض شود هزینه خرید قطعه نیز باید حساب شود. 

در کل باید هزینه های عیب یابی ماشین ظرفشویی، هزینه قطعات، در صورت نیاز به تعویض خود پمپ تخلیه، هزینه خرید آن نیز باید محاسبه شود. در نظر داشته باشید که هزینه ایاب و ذهاب با توجه به محل سکونت شما نیز به هزینه کلی تعمیر افزوده می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *